تحرکات داییان سفیانی در آخرالزمان
مطابق فرمایش روایات، « بنی کلب » گروهی از اشرار آخرالزمان هستند که سفیانی (یکی از دشمنان بزرگ حضرت مهدی (عج)) را در نبرد با حضرت قائم (عج) یاری می نمایند.
(1) روایات بسیاری هستند که خبر از بیعت و همکاری تعداد زیادی از افراد قبیله ی « بنی کلب » با سفیانی ملعون می دهند. در زیر به چند نمونه از این روایات و احادیث اشاره می گردد:
« عن النبي صلى الله عليه وآله قال: يخرج السفياني في ستين و ثلاثمائة راكب ، حتى يأتي دمشق فلا يأتي عليهم شهر رمضان حتى يبايعه من كَلَب ثلاثون ألفاً. »(2)
« پيامبراكرم(ص) فرمودند: سفيانى با 360 سوار شورش مىكند تا اينكه به دمشق مىرسد و در ماه رمضان هم 30000 نفر از قبيله بنىكَلب با او بيعت مىكنند. »(3)
« عن أميرالمؤمنين (ع) قال: و لذلك آيات وعلامات ... و خروج السفياني براية حمراء، أميرها رجل من بني كلب. »(4)
« از اميرمؤمنان (عليه السلام ) ضمن روايتى طولانى نقل شده است: و آن را نشانه ها و علامتهايى است و خروج سفيانى با درفش سرخ همراه است و فرمانده آن مردى از قبيله بنى كلب است .»(5)
« اصبغ بن نباته از حضرت على(ع) روايت مىكند كه فرمودند: ... و شورش سفيانى، پرچمى قرمز رنگ، فرماندهاش مردى از قبيله ی كلب است و 12000 نفر از سپاهيانش رو به مكه و مدينه مىكنند
« عن النبي صلى الله عليه وآله قال: يخرج السفياني في ستين و ثلاثمائة راكب ، حتى يأتي دمشق فلا يأتي عليهم شهر رمضان حتى يبايعه من كَلَب ثلاثون ألفاً. »(2)
« پيامبراكرم(ص) فرمودند: سفيانى با 360 سوار شورش مىكند تا اينكه به دمشق مىرسد و در ماه رمضان هم 30000 نفر از قبيله بنىكَلب با او بيعت مىكنند. »(3)
« عن أميرالمؤمنين (ع) قال: و لذلك آيات وعلامات ... و خروج السفياني براية حمراء، أميرها رجل من بني كلب. »(4)
« از اميرمؤمنان (عليه السلام ) ضمن روايتى طولانى نقل شده است: و آن را نشانه ها و علامتهايى است و خروج سفيانى با درفش سرخ همراه است و فرمانده آن مردى از قبيله بنى كلب است .»(5)
« اصبغ بن نباته از حضرت على(ع) روايت مىكند كه فرمودند: ... و شورش سفيانى، پرچمى قرمز رنگ، فرماندهاش مردى از قبيله ی كلب است و 12000 نفر از سپاهيانش رو به مكه و مدينه مىكنند
كه فرمانده آنها مردى از بنىاميه است كه به او خزيمه مىگويند
كه چشم چپش نابيناست و سفيدى ضخيمى روى مردمك چشمش را پوشانده است. خود را شبيه مردان مىكند، پرچم خويش را برنمىگرداند تا اينكه در مدينه در خانه شخصى به نام ابوالحسن اموى منزل كند.
و گردانى را به دنبال مردى از خاندان پيامبر (ص) كه شيعيان به دور او جمع شدهاند مىفرستد؛ سپاهيان به فرماندهى مردى غطفانى رو به مكه مىكنند.
در ميانه ی راه به بيابان سفيدى كه مىرسند، در كام زمين فرو مىروند و جز دو نفر كه بناست نشانه [و عبرتى] براى ديگران باشند، كسى باقى نمىماند كه آنها را هم خداوند صورتشان به پشت برگردانده است. »(7)
همانگونه که ملاحظه فرمودید، تعداد زیادی از روایات مربوط به آخرالزمان، به « بنی کلب » اشاره کرده اند و نقش مخرب آنان را در آخرالزمان بیان نموده اند.
همانگونه که ملاحظه فرمودید، تعداد زیادی از روایات مربوط به آخرالزمان، به « بنی کلب » اشاره کرده اند و نقش مخرب آنان را در آخرالزمان بیان نموده اند.
...............................................................................................................
اما به راستی « بنی کلب » چه کسانی هستند؟
« بنی کلب » قبیله ای بودند که در عصر معاویه نصرانی بوده و بعدها ظاهراً به یکی از فرق اسلامی گرویدند.
معاویه با زنی از این قبیله وصلت کرد که حاصل این ازدواج، تولد یزید « علیه اللعنة » بود. این طایفه، قرن ها بعد از ازدواج معاویه با مادر یزید، به فرقه ی « دروزی » گرویدند.(8)
گرچه این فرقه ادعا می کند که یکی از فرق اسلامی است، اما عقایدی کاملاً انحرافی دارد. افراد این فرقه، پیرو شخصی به نام « درزی » هستند و عنوان طریقت خود را موحدون نامیده اند که اساس عقیده شان بر حلول و تناسخ روح است. (مسئله ای که از نظر اسلام کاملاً مطرود است.)(9)
این طایفه مدت زمانی پیرو خلفای فاطمی مصر بودند تا اینکه در ایام خلیفه ی ششم فاطمی به دعوت « نشتگین دروزی » به باطنیه ملحق شدند.
این طایفه مدت زمانی پیرو خلفای فاطمی مصر بودند تا اینکه در ایام خلیفه ی ششم فاطمی به دعوت « نشتگین دروزی » به باطنیه ملحق شدند.
« دروزیه » در اعتقاد خود به « الحاکم بامر الله » (که به عقیده ی دیگران کشته شده است)، متوقف گشته و می گویند که وی غیبت کرده و به آسمان بالا رفته و دوباره به میان مردم باز خواهد گشت.(10)
عمده ی طوایف دروزی که اکثراً منتسب به قبیله ی « بنی کلب » هستند، در منطقه ی رمله (بیابان شرقی فلسطین)، بیابان غربی اردن، جنوب غربی سوریه و بخش هایی از لبنان سکنی گزیده اند.(11)
عمده ی طوایف دروزی که اکثراً منتسب به قبیله ی « بنی کلب » هستند، در منطقه ی رمله (بیابان شرقی فلسطین)، بیابان غربی اردن، جنوب غربی سوریه و بخش هایی از لبنان سکنی گزیده اند.(11)
البته تعداد زیادی از دروزی ها نیز به کشورهای اروپایی، آمریکا و استرالیا مهاجرت کرده اند. به طور کلی تخمین زده می شود که حدود 1 میلیون « دروزی » در سراسر جهان زندگی می کنند؛(12) اما هسته ی اصلی این طایفه در مناطق مرزی مابین 4 کشور اردن، سوریه، لبنان و فلسطین اشغالی می باشد.
لازم به ذکر است که تعداد دروزی های کشورهای سوریه و لبنان بیش از بقیه ی مناطق است.
همانگونه که ذکر کردیم، در روایات خباثت های فراوانی به قبیله ی « بنی کلب » در آخرالزمان نسبت داده شده است. عجیب اینکه دروزی های امروزی نیز حرکت های شیطنت آمیز و خباثت آلودی در عرصه ی تحولات منطقه انجام می دهند.
نکته ی دیگر این که مطابق برخی از روایات، فرماندهی لشکر سفیانی در بسیاری از جنگ ها بر عهده ی شخصی از « بنی کلب » یا همان دروزی های امروزی می باشد.(36) عجیب اینکه در عصر کنونی، بسیاری از دروزی ها در لبنان، سوریه، اردن، و بالاخص اسراییل، مناصب مهم نظامی دارند و بسیاری از آن ها به مقام فرماندهی ارشد رسیده اند. بنابراین هیچ بعید نیست که در صورت خروج سفیانی از منطقه ی شام (نه صرفاً سوریه)، این فرماندهان دروزی بخواهند به لشکر سفیانی پیوسته و او را در جنگ علیه شیعیان یاری نمایند.
به خصوص این امکان وجود دارد که دولت اسراییل (حکومت یهودی) که مطابق روایات یکی از همپیمانان مهم سفیانی است،(37) بخواهد تعدادی از لشکرهای ارتش خود را که از سربازان و فرماندهان دروزی تشکیل شده است، به کمک سفیانی بفرستد؛ به ویژه این که دروزی ها زبانشان عربی است و مطمئناً بیش از سربازان یهودی اسراییلی می توانند با سپاه سفیانی (که عمدتاً آن ها نیز عرب زبان هستند)، تعامل و ارتباط برقرار کنند.
بدین ترتیب با توجه به مطالبی که عنوان شد، به نظر می رسد که انطباق « بنی کلب » بر دروزی ها، همانگونه که در برخی کتب ذکر گردیده است، انطباقی صحیح می باشد. چرا که ردپای این فرقه ی فتنه گر، در اغتشاشات منطقه ی خاورمیانه دیده می شود و به نظر می رسد که آنان دقیقاً در جهتی گام برمی دارند که در صورت خروج سفیانی،یکی از همپیمانان مهم وی باشند.
در پایان از خداوند متعال خواستاریم تا به ما بصیرت و آگاهی عطا فرماید و ما را در جهت کسب بینش صحیح و عمل به دستورات معصومین (ع) یاری نماید.
به امید ظهور منجی موعود، حضرت مهدی صاحب الزمان (عج)
ادامه دارد...
منابع و مآخذ
1 - کتاب شش ماه پایانی (الفجر المقدس المهدی علیه السلام و ارهاصات الیوم الموعود)، تألیف مجتبی السادة، ترجمه و توضیح محمود مطهری نیا، ناشر: موعود عصر (عج)، چاپ چهارم، 1385، صفحات 123 و 124.
نسخه ی آنلاین این قسمت را می توانید در صفحات اینترنتی زیر بیابید:
http://mouood.org/content/view/485/3/1/2/
(فارسی)
http://www.aqaed.com/ahlulbait/books/alfajr-almughaddas/part3.htm
(عربی)
و
کتاب سفیانی و نشانه های ظهور (السفیاني و علامات الظهور)، تألیف محمد فقیه، ترجمه و بازنویسی سید شاهپور حسینی، ناشر: موعود عصر (عج)، چاپ دوم، 1385، صفحه ی 62.
2 - يومالخلاص، ص 671؛ بيانالائمه، ج 2، ص 586.
3 - کتاب شش ماه پایانی (الفجر المقدس المهدی علیه السلام و ارهاصات الیوم الموعود)، تألیف مجتبی السادة، ترجمه و توضیح محمود مطهری نیا، ناشر: موعود عصر (عج)، چاپ چهارم، 1385، صفحه ی 123.
نسخه ی آنلاین این قسمت را می توانید در صفحات اینترنتی زیر بیابید:
http://mouood.org/content/view/485/3/1/2/
(فارسی)
http://www.aqaed.com/ahlulbait/books/alfajr-almughaddas/part3.htm
(عربی)
4 - بحار الانوار، ج 52، ص 273؛
5 - کتاب عصر ظهور، تألیف علی کورانی عاملی، ترجمه ی مهدی حقی، ناشر: شرکت چاپ و نشر امور بین الملل وابسته به انتشارات امیر کبیر، چاپ چهارم، 1385، صفحه ی 116.
نسخه ی آنلاین این قسمت را می توانید در صفحات اینترنتی زیر بیابید:
http://www.m-imamzaman.com/110/home/Books/farsi/00%20(3)/001/index.html
(فارسی)
http://www.m-imamzaman.com/110/home/Books/arabic/books%20(38)/data/aseralzohor/03.html#15
(عربی)
+ نوشته شده در جمعه پنجم فروردین ۱۳۹۰ ساعت 20:42 توسط نویسنده افتخاری
|